http://blogamation.com/index.php

4/8/11

Νέες ελληνικές επιχειρήσεις: «Πράσινες» & επιτυχημένες!

Πέντε καινοτόμοι ελληνικές επιχειρήσεις, που αναπτύσσουν πρωτότυπα προϊόντα και υπηρεσίες που προστατεύουν το περιβάλλον, ανοίγουν τα φτερά τους και υπενθυμίζουν ότι πάντα υπάρχει χώρος στην αγορά για μερικές καλές οικολογικές ιδέες. Ταυτόχρονα, δείχνουν έμπρακτα μια οδό για το πώς η ελληνική οικονομία θα μπορούσε να γίνει διεθνώς ανταγωνιστική.
Των ΚΩΣΤΑ ΔΕΛΗΓΙΑΝΝΗ, ΑΝΤΖΗΣ ΣΑΛΤΑΜΠΑΣΗ
ΦΩΤΟ: Ν. ΕΞΑΡΧΟΠΟΥΛΟΣ

BuildIT
Κτίρια με... τηλεχειριστήριο


Ποιοι παράγοντες επηρεάζουν την ενεργειακή κατανάλωση ενός κτιρίου που έτσι κι αλλιώς έχει μεγάλες ανάγκες σε ηλεκτρισμό - όπως ενός κτιρίου γραφείων, μιας επιχείρησης ή ενός σούπερ μάρκετ; Σίγουρα το αν έχει σχεδιαστεί σωστά, το αν διαθέτει θερμομόνωση ή το αν χρησιμοποιεί όσο το δυνατόν λιγότερο ενεργοβόρους συσκευές για το φωτισμό, τη θέρμανση και την ψύξη του. Ομως, ακόμη και ένα κτίριο που πληροί αυτές τις προϋποθέσεις μπορεί στην πράξη να δαπανά έως και 20% - 25% περισσότερη ενέργεια από αυτήν που πραγματικά χρειάζεται. Ο λόγος; «Επειδή η ενεργειακή συμπεριφορά του εξαρτάται σημαντικά από τη συμπεριφορά των ανθρώπων που το χρησιμοποιούν», σημειώνει ο κ. Μενέλαος Ιωαννίδης, διευθυντής της εταιρείας BuildIT. «Οπως κάθε εγκατάσταση λειτουργεί με τις δικές της ιδιαιτερότητες, έτσι εμφανίζει και ιδιαιτερότητες στη σπατάλη ρεύματος».

Ετσι, η BuildIT εγκαθιστά ένα «ψηφιακό δέρμα» στο κτίριο, από ασύρματους αισθητήρες που καταγράφουν διαρκώς την εσωτερική θερμοκρασία και τη θερμοκρασία περιβάλλοντος, την ένταση του φωτισμού και την κατανάλωση ηλεκτρισμού - με τις μετρήσεις να καταλήγουν μέσω Ιντερνετ στο κέντρο ελέγχου της εταιρείας. Η καινοτομία της είναι η διαδικτυακή πλατφόρμα που έχει αναπτύξει και η οποία μπορεί να μετατρέψει αυτόν τον «ωκεανό» μετρήσεων σε χρήσιμες πληροφορίες. Πληροφορίες που αξιοποιεί κατ' αρχάς η BuildIT για να εντοπίσει ποιες είναι στη συγκεκριμένη περίπτωση οι πραγματικές αιτίες υπερκατανάλωσης, όπως η κακή ρύθμιση των θερμοστατών ή το γεγονός ότι το πρωί τα κλιματιστικά όλων των γραφείων ξεκινούν να λειτουργούν την ίδια ώρα.

«Παράλληλα, από τον υπολογιστή ή το κινητό τους τηλέφωνο, οι υπεύθυνοι του κτιρίου μπορούν να παρακολουθούν ανά πάσα στιγμή πόσο ρεύμα δαπανάται, ενώ η υπηρεσία τούς ειδοποιεί μόλις εντοπίσει αδικαιολόγητη κατανάλωση - επειδή π.χ. τα φώτα ή ο κλιματισμός συνεχίζουν να λειτουργούν σε κάποιο γραφείο το βράδυ, παρόλο που έχει φύγει και ο τελευταίος υπάλληλος». Ακόμα καλύτερα, η εταιρεία δίνει τη δυνατότητα εγκατάστασης τεχνολογιών τηλεχειρισμού, ώστε ο υπεύθυνος να μπορεί σε μια τέτοια περίπτωση να σβήσει τα φώτα από το σπίτι του.

Μολονότι η BuildIT ιδρύθηκε το 2008, χρειάστηκε δύο χρόνια μέχρι να τελειοποιήσει την πλατφόρμα και να ξεκινήσει να την εκμεταλλεύεται εμπορικά. Σήμερα, προσφέρει «υπηρεσίες ενεργειακής παρακολούθησης» σε ιδιωτικά νοσοκομεία, σούπερ μάρκετ και τράπεζες της χώρας μας. «Αν και όχι στο ρυθμό που προβλέπαμε πριν από την οικονομική κρίση, οι πελάτες μας αυξάνονται συνεχώς», σημειώνει ο κ. Ιωαννίδης. «Αλλωστε, η ύφεση έχει αναγκάσει πολλές επιχειρήσεις να αναζητήσουν τρόπους μείωσης των λειτουργικών τους εξόδων». Καθώς ελάχιστες εταιρείες στο εξωτερικό προσφέρουν μέχρι σήμερα κάτι ανάλογο, η BuildIT βρίσκεται ήδη σε συνεννοήσεις και με πελάτες εκτός Ελλάδας.

INFO
Αγίου Κωνσταντίνου 40, Μαρούσι
Τ/ 210-74.74.787, 210-74.74.789
www.build-it.gr

Nanophos
Υλικά με... «υπερδυνάμεις»


Η εταιρεία νανοτεχνολογίας «Nanophos» έχει κάθε λόγο να αποτελεί πρότυπο πράσινης επιχειρηματικότητας. Από το 2005 που ιδρύθηκε μέχρι σήμερα έχει δημιουργήσει πρωτοπόρα υλικά, τα οποία διαθέτει τόσο στην ελληνική όσο και στην ξένη αγορά, οι πωλήσεις της έχουν ξεπεράσει το 1.000.000 ευρώ, ενώ έχει βραβευτεί πολλές φορές σε διεθνείς εκθέσεις και ευρωπαϊκούς διαγωνισμούς. Το πρώτο προϊόν που δημιούργησαν ήταν το SurfaShield, ένα νανοϋλικό επίστρωσης κεραμικών πλακιδίων, το οποίο με τη βοήθεια του φωτός αναπτύσσει αντιβακτηριδιακή και αυτοκαθαριστική δράση. Αν, για παράδειγμα, πέσει μελάνι πάνω στα πλακίδια, ύστερα από λίγο διασπάται και εξαφανίζεται. Το ίδιο συμβαίνει και με τους ρύπους. «Το SurfaShield ήταν και ο λόγος που αναπτύξαμε τον εξωστρεφή μας χαρακτήρα, γιατί η ελληνική αγορά στα κεραμικά πλακίδια είναι περιορισμένη, οπότε συνεργαστήκαμε με χώρες του εξωτερικού.

Σιγά-σιγά εμπλουτίσαμε την γκάμα των προϊόντων μας, προσπαθώντας να αφουγκραστούμε τα προβλήματα που αντιμετώπιζε η βιομηχανία, αλλά και επειδή θέλαμε να απευθυνθούμε σε όλους τους καταναλωτές», λέει ο 33χρονος Γιάννης Αραμπατζής, διευθύνων σύμβουλος και ιδρυτής της εταιρείας. Ακολούθησαν πολλά προϊόντα για εφαρμογή σχεδόν σε όλες τις επιφάνειες (πλακίδια, τσιμέντο, γυαλί, ξύλο, μέταλλο, μάρμαρο), όπως το SurfaPore, το οποίο επιστρώνεται πάνω στα κεραμικά πλακίδια, τα αδιαβροχοποιεί και περιορίζει την υγρασία και την ανάπτυξη μυκήτων, και το Surfapore Thermodry, το οποίο προστίθεται σε οποιοδήποτε ακρυλικό χρώμα χρησιμοποιούμε για να βάψουμε εξωτερικά και εσωτερικά το σπίτι μας, «μπλοκάρει» τη θερμότητα, αποτρέπει την υγρασία και την ανάπτυξη «μαυρίλας» και μυκήτων στους τοίχους. «Είναι πολύ σημαντικό το ότι αποτρέπει τη μεταφορά θερμότητας και συμβάλλει στην εξοικονόμηση ενέργειας σε ποσοστό 10% έως 30%, ανάλογα με τη μόνωση που διαθέτει ήδη το σπίτι», εξηγεί ο κύριος Αραμπατζής.

Η Nanophos εξάγει ένα 70% του όγκου παραγωγής της στην Κίνα, την Ιαπωνία, τη Σαουδική Αραβία, τη Μέση Ανατολή, τη Σκανδιναβία και στο Μεξικό, αλλά συνεχίζει «να αγαπά και να υπολογίζει την ελληνική αγορά, αφού είναι πάντα ο πρώτος αποδέκτης των υλικών της». Η κρίση δεν την έχει αγγίξει ακόμη, κυρίως λόγω του εξαγωγικού της χαρακτήρα, αλλά έχει κάνει επιτακτική την ανάγκη για καινοτομία και νέες, έξυπνες λύσεις, που θα προσελκύσουν την αγορά. Ο κύριος Αραμπατζής αισθάνεται δικαιωμένος για την «πράσινη» επιλογή τους: «Το καταναλωτικό κοινό επιλέγει πλέον σοφότερα πού θα επενδύσει και δίνει μεγάλη σημασία στα ενεργειακά κέρδη ή στο πόσο «πράσινο» είναι ένα υλικό. Τα υλικά μας εκμεταλλεύονται το φως και τη θερμότητα και κάνουν πράξη την πράσινη λειτουργικότητα. Επίσης είμαστε μια εταιρεία με πιστοποίηση περιβαλλοντικής διαχείρισης, ενώ συμμετέχουμε και σε προγράμματα ανακύκλωσης. Βρισκόμαστε σε καλό δρόμο. Η τελευταία μας διάκριση ήρθε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η οποία μας κατέταξε ανάμεσα στις 30 πιο τεχνολογικά προηγμένες εταιρείες στους τομείς της κατασκευής και της δόμησης».

Των ΚΩΣΤΑ ΔΕΛΗΓΙΑΝΝΗ, ΑΝΤΖΗΣ ΣΑΛΤΑΜΠΑΣΗ
ΦΩΤΟ: Ν. ΕΞΑΡΧΟΠΟΥΛΟΣ

BuildIT
Κτίρια με... τηλεχειριστήριο


Ποιοι παράγοντες επηρεάζουν την ενεργειακή κατανάλωση ενός κτιρίου που έτσι κι αλλιώς έχει μεγάλες ανάγκες σε ηλεκτρισμό - όπως ενός κτιρίου γραφείων, μιας επιχείρησης ή ενός σούπερ μάρκετ; Σίγουρα το αν έχει σχεδιαστεί σωστά, το αν διαθέτει θερμομόνωση ή το αν χρησιμοποιεί όσο το δυνατόν λιγότερο ενεργοβόρους συσκευές για το φωτισμό, τη θέρμανση και την ψύξη του. Ομως, ακόμη και ένα κτίριο που πληροί αυτές τις προϋποθέσεις μπορεί στην πράξη να δαπανά έως και 20% - 25% περισσότερη ενέργεια από αυτήν που πραγματικά χρειάζεται. Ο λόγος; «Επειδή η ενεργειακή συμπεριφορά του εξαρτάται σημαντικά από τη συμπεριφορά των ανθρώπων που το χρησιμοποιούν», σημειώνει ο κ. Μενέλαος Ιωαννίδης, διευθυντής της εταιρείας BuildIT. «Οπως κάθε εγκατάσταση λειτουργεί με τις δικές της ιδιαιτερότητες, έτσι εμφανίζει και ιδιαιτερότητες στη σπατάλη ρεύματος».

Ετσι, η BuildIT εγκαθιστά ένα «ψηφιακό δέρμα» στο κτίριο, από ασύρματους αισθητήρες που καταγράφουν διαρκώς την εσωτερική θερμοκρασία και τη θερμοκρασία περιβάλλοντος, την ένταση του φωτισμού και την κατανάλωση ηλεκτρισμού - με τις μετρήσεις να καταλήγουν μέσω Ιντερνετ στο κέντρο ελέγχου της εταιρείας. Η καινοτομία της είναι η διαδικτυακή πλατφόρμα που έχει αναπτύξει και η οποία μπορεί να μετατρέψει αυτόν τον «ωκεανό» μετρήσεων σε χρήσιμες πληροφορίες. Πληροφορίες που αξιοποιεί κατ' αρχάς η BuildIT για να εντοπίσει ποιες είναι στη συγκεκριμένη περίπτωση οι πραγματικές αιτίες υπερκατανάλωσης, όπως η κακή ρύθμιση των θερμοστατών ή το γεγονός ότι το πρωί τα κλιματιστικά όλων των γραφείων ξεκινούν να λειτουργούν την ίδια ώρα.

«Παράλληλα, από τον υπολογιστή ή το κινητό τους τηλέφωνο, οι υπεύθυνοι του κτιρίου μπορούν να παρακολουθούν ανά πάσα στιγμή πόσο ρεύμα δαπανάται, ενώ η υπηρεσία τούς ειδοποιεί μόλις εντοπίσει αδικαιολόγητη κατανάλωση - επειδή π.χ. τα φώτα ή ο κλιματισμός συνεχίζουν να λειτουργούν σε κάποιο γραφείο το βράδυ, παρόλο που έχει φύγει και ο τελευταίος υπάλληλος». Ακόμα καλύτερα, η εταιρεία δίνει τη δυνατότητα εγκατάστασης τεχνολογιών τηλεχειρισμού, ώστε ο υπεύθυνος να μπορεί σε μια τέτοια περίπτωση να σβήσει τα φώτα από το σπίτι του.

Μολονότι η BuildIT ιδρύθηκε το 2008, χρειάστηκε δύο χρόνια μέχρι να τελειοποιήσει την πλατφόρμα και να ξεκινήσει να την εκμεταλλεύεται εμπορικά. Σήμερα, προσφέρει «υπηρεσίες ενεργειακής παρακολούθησης» σε ιδιωτικά νοσοκομεία, σούπερ μάρκετ και τράπεζες της χώρας μας. «Αν και όχι στο ρυθμό που προβλέπαμε πριν από την οικονομική κρίση, οι πελάτες μας αυξάνονται συνεχώς», σημειώνει ο κ. Ιωαννίδης. «Αλλωστε, η ύφεση έχει αναγκάσει πολλές επιχειρήσεις να αναζητήσουν τρόπους μείωσης των λειτουργικών τους εξόδων». Καθώς ελάχιστες εταιρείες στο εξωτερικό προσφέρουν μέχρι σήμερα κάτι ανάλογο, η BuildIT βρίσκεται ήδη σε συνεννοήσεις και με πελάτες εκτός Ελλάδας.

INFO
Αγίου Κωνσταντίνου 40, Μαρούσι
Τ/ 210-74.74.787, 210-74.74.789
www.build-it.gr

Nanophos
Υλικά με... «υπερδυνάμεις»


Η εταιρεία νανοτεχνολογίας «Nanophos» έχει κάθε λόγο να αποτελεί πρότυπο πράσινης επιχειρηματικότητας. Από το 2005 που ιδρύθηκε μέχρι σήμερα έχει δημιουργήσει πρωτοπόρα υλικά, τα οποία διαθέτει τόσο στην ελληνική όσο και στην ξένη αγορά, οι πωλήσεις της έχουν ξεπεράσει το 1.000.000 ευρώ, ενώ έχει βραβευτεί πολλές φορές σε διεθνείς εκθέσεις και ευρωπαϊκούς διαγωνισμούς. Το πρώτο προϊόν που δημιούργησαν ήταν το SurfaShield, ένα νανοϋλικό επίστρωσης κεραμικών πλακιδίων, το οποίο με τη βοήθεια του φωτός αναπτύσσει αντιβακτηριδιακή και αυτοκαθαριστική δράση. Αν, για παράδειγμα, πέσει μελάνι πάνω στα πλακίδια, ύστερα από λίγο διασπάται και εξαφανίζεται. Το ίδιο συμβαίνει και με τους ρύπους. «Το SurfaShield ήταν και ο λόγος που αναπτύξαμε τον εξωστρεφή μας χαρακτήρα, γιατί η ελληνική αγορά στα κεραμικά πλακίδια είναι περιορισμένη, οπότε συνεργαστήκαμε με χώρες του εξωτερικού.

Σιγά-σιγά εμπλουτίσαμε την γκάμα των προϊόντων μας, προσπαθώντας να αφουγκραστούμε τα προβλήματα που αντιμετώπιζε η βιομηχανία, αλλά και επειδή θέλαμε να απευθυνθούμε σε όλους τους καταναλωτές», λέει ο 33χρονος Γιάννης Αραμπατζής, διευθύνων σύμβουλος και ιδρυτής της εταιρείας. Ακολούθησαν πολλά προϊόντα για εφαρμογή σχεδόν σε όλες τις επιφάνειες (πλακίδια, τσιμέντο, γυαλί, ξύλο, μέταλλο, μάρμαρο), όπως το SurfaPore, το οποίο επιστρώνεται πάνω στα κεραμικά πλακίδια, τα αδιαβροχοποιεί και περιορίζει την υγρασία και την ανάπτυξη μυκήτων, και το Surfapore Thermodry, το οποίο προστίθεται σε οποιοδήποτε ακρυλικό χρώμα χρησιμοποιούμε για να βάψουμε εξωτερικά και εσωτερικά το σπίτι μας, «μπλοκάρει» τη θερμότητα, αποτρέπει την υγρασία και την ανάπτυξη «μαυρίλας» και μυκήτων στους τοίχους. «Είναι πολύ σημαντικό το ότι αποτρέπει τη μεταφορά θερμότητας και συμβάλλει στην εξοικονόμηση ενέργειας σε ποσοστό 10% έως 30%, ανάλογα με τη μόνωση που διαθέτει ήδη το σπίτι», εξηγεί ο κύριος Αραμπατζής.

Η Nanophos εξάγει ένα 70% του όγκου παραγωγής της στην Κίνα, την Ιαπωνία, τη Σαουδική Αραβία, τη Μέση Ανατολή, τη Σκανδιναβία και στο Μεξικό, αλλά συνεχίζει «να αγαπά και να υπολογίζει την ελληνική αγορά, αφού είναι πάντα ο πρώτος αποδέκτης των υλικών της». Η κρίση δεν την έχει αγγίξει ακόμη, κυρίως λόγω του εξαγωγικού της χαρακτήρα, αλλά έχει κάνει επιτακτική την ανάγκη για καινοτομία και νέες, έξυπνες λύσεις, που θα προσελκύσουν την αγορά. Ο κύριος Αραμπατζής αισθάνεται δικαιωμένος για την «πράσινη» επιλογή τους: «Το καταναλωτικό κοινό επιλέγει πλέον σοφότερα πού θα επενδύσει και δίνει μεγάλη σημασία στα ενεργειακά κέρδη ή στο πόσο «πράσινο» είναι ένα υλικό. Τα υλικά μας εκμεταλλεύονται το φως και τη θερμότητα και κάνουν πράξη την πράσινη λειτουργικότητα. Επίσης είμαστε μια εταιρεία με πιστοποίηση περιβαλλοντικής διαχείρισης, ενώ συμμετέχουμε και σε προγράμματα ανακύκλωσης. Βρισκόμαστε σε καλό δρόμο. Η τελευταία μας διάκριση ήρθε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η οποία μας κατέταξε ανάμεσα στις 30 πιο τεχνολογικά προηγμένες εταιρείες στους τομείς της κατασκευής και της δόμησης».

INFO
Τ.Θ. 519
Τεχνολογικό και Πολιτιστικό Πάρκο Λαυρίου, Λαύριο 195 00
Τ/22920-69.312


In Access Networks
Τηλε-παρακολούθηση φωτοβολταϊκών πάρκων

Το 2006, όταν βγήκε ο πρώτος αναπτυξιακός νόμος για τα φωτοβολταϊκά πάρκα στην Ελλάδα, η εταιρεία inAccess Networks πήρε μια σοφή, όπως αποδείχτηκε, απόφαση. Μαζί με τις άλλες δραστηριότητές της, που αφορούν κυρίως τις τηλεπικοινωνίες, έκανε μια αποφασιστική «πράσινη» στροφή και άρχισε να αναπτύσσει ένα σύστημα για την «απομακρυσμένη παρακολούθηση και τον έλεγχο» των φωτοβολταϊκών πάρκων. «Είχαμε προίκα την τεχνογνωσία που χρησιμοποιούσαμε για τον έλεγχο τηλεπικοινωνιακών συστημάτων και κάποιες εφαρμογές αυτοματισμού για το έξυπνο σπίτι. Μπήκαμε στην αγορά των φωτοβολταϊκών το 2008, όταν στην Ελλάδα δεν υπήρχε ακόμη τίποτε. Αποφασίσαμε να επενδύσουμε στο επερχόμενο άνοιγμα της αγοράς, κι ας ήταν ριψοκίνδυνο, προσαρμόσαμε την τεχνολογία στα φωτοβολταϊκά και έτσι γεννήθηκε το inSolar», λέει ο κ. Γιάννης Γραμματικάκης, ένα από τα ιδρυτικά στελέχη της εταιρείας, η οποία ξεκίνησε το 2000 και σήμερα έχει 40 άτομα προσωπικό. Το inSolar είναι ένα σύστημα το οποίο ελέγχει τα φωτοβολταϊκά πάρκα, εντοπίζει γρήγορα τα προβλήματα που προκύπτουν, ειδοποιεί με sms ή με e-mail το αρμόδιο προσωπικό και μειώνει στο ελάχιστο την πιθανή απώλεια παραγωγής, εξασφαλίζοντας την καλή «υγεία» του πάρκου. Επιπλέον συλλέγει μετεωρολογικά στοιχεία, δίνει δείκτες απόδοσης ανάλογα με την πρόγνωση του καιρού, παρέχει συγκριτικά στοιχεία και ελέγχει αδιαλείπτως τα ποιοτικά χαρακτηριστικά της παραγόμενης ηλεκτρικής ισχύος. Το ανταγωνιστικό του πλεονέκτημα είναι ότι ελέγχει το σύνολο του πάρκου και όχι μόνο μία λειτουργία του, καθώς και το ότι είναι μια λύση κομμένη και ραμμένη για τα φωτοβολταϊκά πάρκα, αφού δημιουργήθηκε ειδικά γι' αυτά.

Σήμερα το inSolar χρησιμοποιείται στο 25% των φωτοβολταϊκών πάρκων της Ελλάδας και έχει ήδη επεκταθεί στην αγορά της Βουλγαρίας και της Ιταλίας. Πολύ σημαντική είναι και η συνεργασία με την αμερικανική AES Solar, παγκόσμιο επενδυτή και διαχειριστή φωτοβολταϊκών πάρκων, η οποία επέλεξε το σύστημα της inAccess ως κεντρική πλατφόρμα διαχείρισης για όλα τα πάρκα της. «Πλέον είμαστε ανταγωνιστικοί σε παγκόσμιο επίπεδο. Στην Ελλάδα τα φωτοβολταϊκά πάρκα έχουν ξεκινήσει στην ουσία τον τελευταίο ενάμιση χρόνο και είναι πολύ σημαντικό, γιατί, αν η εταιρεία δεν χτίσει πρώτα το όνομα και την αξιοπιστία της στην εγχώρια αγορά, δεν είναι εύκολο να επεκταθεί στο εξωτερικό», εξηγεί ο κύριος Γραμματικάκης. Η inAccess δεν επαναπαύεται, συνεχίζει να εξελίσσει το inSolar, προκειμένου να πρωταγωνιστεί σε διεθνές επίπεδο. Οι ιδρυτές της νιώθουν τυχεροί για την «πράσινη» επιλογή τους: «Αυτήν τη στιγμή οι ΑΠΕ είναι το μόνο που κινείται στην Ελλάδα. Η πράσινη αγορά, και σε ευρωπαϊκό και σε παγκόσμιο επίπεδο, έχει πολύ μέλλον. Οι χώρες έχουν δεσμευτεί για την πράσινη ενέργεια και ο στόχος για το 2050 είναι όλη η παραγωγή να περάσει στις ανανεώσιμες πηγές, ειδικά μετά και το τραγικό ατύχημα στη Φουκουσίμα, αλλά και λόγω της αύξησης των τιμών στα ορυκτά καύσιμα, τα οποία ούτως ή άλλως κάποια στιγμή θα τελειώσουν».

INFO
Σωρού 12, Μαρούσι
Τ/ 210-68.02.300

Astrofos: φωτισμός με 70% λιγότερη κατανάλωση

Aν οι λαμπτήρες LED υπόσχονται έτσι κι αλλιώς πιο οικολογικό φωτισμό, καταναλώνοντας έως και 30% λιγότερη ενέργεια από τις λάμπες φθορισμού, η εταιρεία Astrofos έχει καταφέρει να πάει τη συγκεκριμένη τεχνολογία ένα βήμα παραπέρα. Κατ' αρχάς επειδή, σε αντίθεση με τα υπόλοιπα προϊόντα της αγοράς, στα φωτιστικά σώματα της Astrofos ρυθμίζονται απόλυτα οι παράμετροι λειτουργίας τους, όπως η ένταση και η απόχρωση. Με συνέπεια να αυξάνονται έτσι οι πρακτικές και διακοσμητικές εφαρμογές των LED αφού, για παράδειγμα, η φωτεινότητά τους μπορεί να αλλάζει από τον χρήστη στα επίπεδα που αυτός κάθε φορά επιθυμεί. Κατά δεύτερον, γιατί στις περισσότερες από αυτές τις εφαρμογές οι λαμπτήρες της εταιρείας είναι ακόμη πιο… φειδωλοί σε ρεύμα απ' ό,τι τα συμβατικά LED, επιτυγχάνοντας επιπλέον εξοικονόμηση που ούτε λίγο ούτε πολύ φτάνει το 70%.

Η Astrofos ουσιαστικά σχεδιάζει και κατασκευάζει τα ηλεκτρονικά συστήματα που ρυθμίζουν την τάση και το ρεύμα των LED, ενώ επίσης αναπτύσσει τους αλγόριθμους λειτουργίας αυτών των εξαρτημάτων. Παράλληλα, έχει δημιουργήσει ειδικό λογισμικό το οποίο επιτρέπει στον ιδιοκτήτη ενός κτιρίου να ελέγχει τον φωτισμό ασύρματα, μέσω του κινητού ή του φορητού υπολογιστή του. Η εταιρεία, η οποία ιδρύθηκε το 2007 και τα γραφεία της βρίσκονται στο Τεχνολογικό Πάρκο Λαυρίου, συνεργάζεται με αρχιτέκτονες και μελετητικά γραφεία που αξιοποιούν τα φωτιστικά της συστήματα. Οι πρώτες χρήσεις τους αφορούσαν το φωτισμό προσόψεων κτιρίων -όπως του ιδρύματος «Μιχάλης Κακογιάννης» και του βιβλιοπωλείου «Ελευθερουδάκης»-, ενώ πλέον καλύπτουν και τον κύριο φωτισμό μεγάλων επαγγελματικών χώρων.

INFO
Λεωφόρος Αθηνών-Λαυρίου 1,
Τεχνολογικό Πολιτιστικό Πάρκο Λαυρίου, Τ 22920-69.219,
www.astrofos.com

Intelen: ο «έξυπνος» μετρητής


Στους αναγνώστες του «ΟΙΚΟ» η Intelen δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις, αφού τον Απρίλιο του 2009 είχαμε παρουσιάσει από τις σελίδες του περιοδικού την εταιρεία-τεχνοβλαστό του Μετσόβιου Πολυτεχνείου και το προϊόν της PlugMe. Το PlugMe είναι ένας «έξυπνος» μετρητής που εγκαθίσταται στο «ρολόι» της ΔΕΗ και καταγράφει την κατανάλωση ρεύματος, ώστε, μέσω της διαδικτυακής εφαρμογής που έχει δημιουργήσει η Intelen, κάθε ιδιώτης να παρακολουθεί από τον υπολογιστή του σε πραγματικό χρόνο πόσο ρεύμα ξοδεύει. Με αυτόν τον τρόπο μπορεί κανείς να προσαρμόσει την κατανάλωσή του, με στόχο την όσο το δυνατόν μεγαλύτερη οικονομία.

Κάτι που αποδείχτηκε τον περασμένο Μάρτιο με την ολοκλήρωση του εκπαιδευτικού πρότζεκτ «Η δύναμη του Δέκα», στο οποίο τα δέκα σχολεία της Αττικής (έξι δημοτικά και τέσσερα γυμνάσια) που συμμετείχαν πέτυχαν με τη βοήθεια των «έξυπνων» μετρητών εξοικονόμηση τουλάχιστον κατά 20%. Το αμερικανικό περιοδικό Red Herring κατέταξε πέρυσι την Intelen στις 100 κορυφαίες ευρωπαϊκές start-up και η εταιρεία μέσα στους επόμενους μήνες θα αποκτήσει γραφείο στην Καλιφόρνια, αναζητώντας χρηματοδότες από τη Silicon Valley. Η Intelen έχει αρχίσει ήδη να ασχολείται και με εφαρμογές «ευφυούς» ηλεκτρικού δικτύου (smart grid), δηλαδή με εφαρμογές οι οποίες στο μέλλον θα επιτρέπουν στις κατοικίες με φωτοβολταϊκά, στα αιολικά πάρκα και στις μεγάλες εταιρείες ηλεκτρισμού να ανταλλάσσουν ενέργεια, με σκοπό την όσο το δυνατόν καλύτερη αξιοποίησή της.

INFO
Αγίου Κωνσταντίνου 40, Μαρούσι
www.intelen.com
ΠΗΓΗ:kathimerini.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου